lördag 10 april 2010

Björn Ranelid...

...antingen älskar man eller hatar. Jag är ett stort fan och har läst många böcker av honom. Medan jag matar Ernst läser jag nu hans senaste bok Kniven i hjärtat. Dessa fantastiska rader läste jag halv sju i morse med en sovande bebis i famnen;

"Alla barn är fullkomliga redan från födseln. De blir till genom ett mirakel som fortsätter att skina genom hud och ben resten av människans liv, men många saknar förmågan att upptäcka skenet från den ursprungliga gnistan. Det är en av mänsklighetens största tragedier. "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! En till som älskar loppisar! Vad vore livet utan det! Grattis till den nye lille familjemedlemmen! Ha en trevlig helg! /Petra

Annica sa...

Måste kanske ta tag i att läsa iallafall en bok av Ranelid :) Nu är det vår och loppisarna blir fler och fler och jag ser fram emot fler riktigt bra fynd!